Gry bardzo się rozwinęły jeśli chodzi o grafikę i możliwości rozrywki wieloosobowej. Obecnie dla wielu graczy wyznacznikiem dobrej gry jest grafika to na nią w pierwszej kolejności zwracają uwagę i dokonują szybkiej oceny. Jednak w grze chodzi przede wszystkim o grywalność, a grafika powinna być na dalszym planie. Oprócz graczy, którzy oceniają grę po grafice są też tacy, dla których grafika nie jest najważniejsza, tylko to czy gra w trakcie grania sprawiała im przyjemność i stanowiła jakieś wyzwanie. Częstym zarzutem pod adresem współczesnych gier zwłaszcza wśród graczy starszej daty jest ich poziom trudności. Obecnie niektóre gry nawet na najwyższym poziomie trudności nie stanowią żadnego wyzwania, a na łatwiejszych poziomach dają tyle wskazówek i innych form pomocy, że wręcz przechodzą się same. Dawniej gra nawet na poziomie easy stanowiła wyzwanie, ale ukończenie jej dawało masę radości, obecnie tryb singleplayer można przejść w kilka godzin nie tracąc nawet życia. Autozapis to kolejny element ułatwiający rozrywkę dawniej kusząc zazwyczaj poziom zaczynało się od nowa, a przy większej ilości „kuch” nawet całą grę. Obecnie niektóre gry mają autozapis umieszczony co kilka minut lub po każdej akcji w grze. Gry nie są tylko dla „starych wyjadaczy”, dlatego ich poziom trudności nie musi być wygórowany, ale wyższe poziomy powinny stanowić wyzwanie, a są gry gdzie nawet na najwyższym poziomie trudności można przejść grę w kilka godzin i to bez utraty życia i nie chodzi tu graczach typu „hard”, ale nawet przeciętny gracz jest wstanie bez większych trudności przejść grę na najtrudniejszym poziomie. Natomiast jeśli chodzi o tryb wieloosobowy na który nastawia się coraz więcej gier, a kampania to tylko dodatek tutaj gry zrobiły ogromny skok naprzód obecnie może grać praktycznie każdy z każdym niezależnie od miejsca zamieszkania dawniej było to niemożliwe.
1 komentarz do tekstu “Gry komputerowe”
Comments are closed.
Wymagania i oczekiwania stawiane przed grą są bardzo wysokie. Gra w obecnym czasie musi mieć nienaganną grafikę, fabułę, aktualizacje. itd. Inaczej zostanie „zjedzona” przez graczy i krytyków.