Zapytaj nas o wszystko: różne #6

Dungeons

Następny artykuł z serii „Ask us anything” z odpowiedziami na wasze pytania m.in. o role graczy, magię oraz UI.

Jak postacie nastawione na skradanie będą sobie radzić w PVP w ESO? W poprzednich grach Elder Scrolls, oko na ekranie informowało nas o tym, czy jesteśmy widoczni, czy też nie – twoja postać nie była niewidzialna. Jak mam się podkraść niezauważony do innego gracza, który może z łatwością obrócić kamerą we wszystkie strony? – Daniel Mccarty

Kiedy się skradasz, będziesz niewidzialny dla wrogich graczy dopóki nie zostaniesz wykryty. Będzie trzeba czegoś więcej niż tylko rzucenie okiem w stronę ukrytej postaci aby ją zobaczyć. Podczas ostatniego testu, jeden z naszych developerów wpadł w zasadzkę zastawioną przez ukrytego przeciwnika. To była bardzo skuteczna taktyka; napastnik wykorzystał fakt, że jego cel był nieuważny i nie użył zdolności Magelight, która udaremniłaby pułapkę.

Skoro to gracze będą koronowani na Cesarza, po co mamy przywódców frakcji: Królową Ayrenn, Wysokiego Króla Emeryka i Jorunna Króla-Skalda? Myślę, że powinni oni mieć więcej do powiedzenia w kwestii tronu niż gracze. Podoba mi się pomysł gracza jako Cesarza, ale jaką oni odgrywają w tym rolę? – splyffer187

Zawsze są monarchowie i przywódcy innych nacji podczas zasiadania Cesarza na Rubinowym Tronie i tym razem nie będzie inaczej.

Zauważyłem w wideo z QuakeConu, że w trakcie walki wymagane jest dość precyzyjne celowanie. Mój Internet nie należy do najszybszych na świecie, a podczas grania w multiplayerze z widokiem z pierwszej osoby przeciwnicy zazwyczaj przeskakują nieco na ekranie, co skutkuje kilkoma oberwanymi ciosami i frustracją. Jak duży będzie margines błędu podczas celowania w ESO? – Nick Lybarger

Staramy się zrobić spory margines błędu przy celowaniu, ale nadal będziesz musiał to robić. Musisz mierzyć bardzo blisko celu podczas atakowania lub używania zdolności.

Czy możecie rozwinąć nieco zagadnienie wybierania roli podczas zapisywania się do grupy do dungeonu? – Kelly McGrath

Każdy gracz wybiera jaką rolę może pełnić w dungeonie. Jeśli sądzisz, że najlepiej idzie ci zadawanie obrażeń, wybierz tę rolę. Jeśli uważasz, że dasz radę wykonać wszystkie trzy, w takim razie jak najbardziej wybierz wszystkie trzy. W grze są ikony, które zaznaczasz, i które poinformują innych w jakiej roli czujesz się najlepiej. Rozumiemy, że ludzie mogą nie być zbyt dokładni w ocenie własnych umiejętności, ale uważamy, że ważniejszym jest, aby to społeczność miała kontrolę nad tymi narzędziami zamiast używania systemowego przydzielania roli, które mógłoby nie działać zbyt dobrze z naszym systemem rozwoju postaci.

Czy będzie szkoła Przywoływanie (np. atronachy, nekromancja i przywołane bronie) w ESO? Chcę grać jako wsparcie dla drużyny, ale nie widziałem nigdzie dowodów na to, że gracz może używać zaklęć ze szkoły Przywołania. – Nick Rosas

Gracze będą mogli przywołać bronie, zbroje i atronachy. Zauważycie jednak, że w porównaniu do poprzednich gier Elder Scrolls, szkoły magii są nieco inne w ESO.

Po tym jak obejrzałem wszystkie materiały, chciałem się spytać, czy jest sposób aby grać całkowicie bez użycia magii (tylko broń biała), ponieważ każda postać, którą widziałem w jakiś sposób używała czarów. – Nicklas Bauske

Możesz grać zupełnie bez magii. Po prostu umieść swoje punkty umiejętności w drzewkach broni i zbroi. Umiejętności Gildii Wojowników także są dobrym wyjściem jeśli chcesz zupełnie uniknąć zaklęć i magii.

Kiedy idziesz walczyć z potworem, skąd wiesz czy jest on na wysokim poziomie, czy niskim? Czy będzie on wyświetlony na górze, czy też każdy poziom ma swój zestaw potworów? Chcę wiedzieć, bo nie mam ochoty walczyć z potworem i zginąć. – Felipe Valdes

Nie martw się, poziom każdego potwora będzie wyświetlony tuż obok jego nazwy.

Czy będzie można spersonalizować i poprzestawiać nieco UI? I czy mogę mieć więcej niż jeden czat otwarty na PC? – Esther Zabransky

Nasze UI jest zbudowane w większości ze statycznych okienek, jeśli chodzi o domyślną konfigurację, ale oferujemy wsparcie dla wszelkiej maści add-onów modyfikujących interfejs, więc spodziewamy się tysięcy różnych wariacji stworzonych przez społeczność.

Czy zaklęcia są przypisane tylko do kosturów i klas, czy też zobaczymy kule ognia, ebonowe ciało, iluzje i podobne czary otrzymane przez członkostwo w Gildii Magów albo jakieś inne drzewka umiejętności? – Taylor Montgomery

Zdecydowanie dostaniecie zaklęcia z różnych źródeł, nie tylko z drzewka klasowego.

Mówiliście, że będzie możliwość odblokowania niemal wszystkich umiejętności/talentów (będzie dostateczna ilość shardów). Czy te shardy będą coraz trudniejsze do zdobycia (np. za trudnym bossem w dungeonie, albo gdzieś wysoko, gdzie trudno się dostać) czy raczej będzie to cały czas tak samo trudne, a jedynie czasochłonne? – Mariusz „Max” Śmietana

Skyshardy mają być nagrodą za eksplorację zamiast zabijania bossów, czy rozwiązywania zagadek. Niektóre są dobrze ukryte w zwodniczych miejscach, ale będziecie mogli znaleźć je przez odkrywanie świata.

Gdzie mój klucz do  bety? – Internet

Miałem dostarczyć ci go osobiście, ale skończyła mi się mana! Mój wierzchowiec okulawiał! Nie miałem dość złota aby skorzystać z Kapliczki podróżnej. Moje szaty nie wróciły od alchemika! Wpadł do mnie stary kumpel z Akaviru. Ktoś ukradł mojego konia! Zaskoczyło mnie trzęsienie ziemi! Okropna powódź! TO NIE MOJA WINA, PRZYSIĘGAM NA BÓSTWA!

Wymówki na bok, wysłaliśmy dziesięć tysięcy kluczy do bety. Pamiętajcie, że zapisało się aż trzy miliony fanów. Beta Testy ciągle się rozszerzają i będziemy dalej wysyłać zaproszenia, więc nie traćcie nadziei! Za każdym razem kiedy wysyłamy nowe zaproszenia zobaczycie posta tutaj, oraz na portalach społecznościowych