Trials – veteranów przyszłość i ich zmagania na najwyższym poziomie

Bramy Cytadeli Hel Ra stają otworem przed Twoją 12-osobową zaprawioną w bojach grupą. Starożytni wojwnicy Yokudan, atronachy powietrza oraz inne śmiercionośne stworzenia czekają, aby odeprzeć wasz atak. Twoje zdolności strategiczne oraz umiejętności walki zostaną poddane poważnej próbie, a gdy atak się rozpocznie, będziesz miał ograniczoną ilość wskrzeszeń do wykorzystania. Dasz radę dotrwać i pokonać Wojownika? Jak przygotujesz się na Próbę?

Jedną z pierwszych rzeczy, które zauważymy w Trials, to nowy test umiejętności veteranów. Będziemy potrzebować 12-osobowej drużyny, aby brać w nich udział, jednak nie jest to kolejny dungeon. Nasza grupa będzie miała ograniczoną ilość wskrzeszeń, a dodatkowe nagrody czekają na tych, którzy pokonają cotygodniowy event na jednym z pierwszych miejsc na megaserwerze.

Próby cechować będzie najbardziej złożone i wymagające pojedynki, jak dotąd stworzone przez studio Zenimax. Będą wymagać umiejętności, adaptacji i koordynacji od każdego z członków grupy. Specjalna grupa maniaków najcięższych rozgrywek została wybrana spośród zespołu Quality Assurance TESO, aby przetestować stworzonych przeciwników. Dzięki temu doświadczeni gracze mogli zasugerować inne rozwiązania oraz wyłapać momenty wymagające przeróbki, gdy tylko przetrwali najcięższe walki.

Testy trwały, developerzy stworzyli specyfikę mechaniki dla Prób, jak dostępna ilość “rezerwuarów dusz” oraz wymagana ilość osób w drużynie. Po kompleksowych testach, ustalono tę liczbę na 12. Nie chciano dojść do sytuacji, gdzie wymagano by od nas zbyt dużo czasu na organizację. Wyzwanie powinno tkwić w samej walce, nie w dostępności graczy.

W Próbach, wszyscy gracze będą musieli być giętcy i zwinni. W momencie, gdy dotrzemy do poziomu Veteran, będziemy musieli być gotowi. Będziemy mieć dostęp do dużej ilości umiejętności, a Próby przetestują je na najwyższym poziomie w wielu sytuacjach. Będziemy musieli wiedzieć, który skill będzie najbardziej przydatny w danej sytuacji. Szybka reakcja i adaptacja będzie kluczowa w podejściach do najbardziej wymagających przeciwników – bossów.

Elastyczność system umiejętności pozwala na wykreowanie wielu interesujących sytuacji dla testowanych grup, a twórcy wymagać będą od nas perfekcyjnego opanowania tej mechaniki. Walki, w której ilość zadanych jak największych obrażeń różnić się będą w wykorzystanie skilli, gdzie trzeba będzie przygotować się na przyjęcie ogromnych ilości dmgu.

System skilli pozwala także na fragmentację grupy, planowaną i spontaniczną. Czekać będą na nas sytuacje, który będą wymagać skoordynowanych podziałów graczy, aby osiągnąć dwóch lub więcej celów w tym samym momencie. Spotkają nas także sytuacje, w których nasza drużyna zostanie podzielona niespodziewanie. W takich momentach przetestowane zostanie nasze skupienie i szybkość reakcji. Każdy z nas będzie musiał mieć perfekcyjną znajomość swojej roli w grupie.

Mimo że z pewnością napotkamy potężnych bossów, nie będą oni jedynym poważnym zagrożeniem. Programiści stworzyli specjalny typ przeciwników, nazwanych „bannermen” (chorąży), z którymi będziemy się mierzyć. Chorąży będą łatwo zauważalni na polu walki i do każdego z nich będziemy musieli wypracować osobne podejście. Jeden z nich dla przykładu, posiada wredną umiejętność odwrócenia naszych obszarowych skilli leczących na zadające nam obrażenia. Gdyby tego było mało, zdarzą się sytuacje, w których spotkamy więcej niż jednego bannermana, więc umiejętność szybkiego rozpoznania sił przeciwnika i przeciwdziałanie im będzie kolejną kluczową sprawą.

Brzmi ciężko, prawda? Bo tak jest, ale jest jedna dobra wiadomość. Wraz z aktualizacją, w której zostanie wydany content Craglorn, otrzymamy nowy system oparty o informacje w walce. Po każdej śmierci, wyświetli się specjalny okno ze szczegółami ostatnich odniesionych obrażeń. Wskazane zostaną także różne porady dostosowane do pomocy w lepszym zrozumieniu ostatniej porażki. Zenimax chce nas wspomóc lepszą wiedzą o walce, ale uważa, że będzie do w szczególności użyteczne podczas Trials. Poniżej przykładowy obrazek:

Trials

No dobra, Próby będą naprawdę ciężkie. Ale co dostaniemy w zamian za trud włożony w ich przetrwanie? Po pierwsze, Zenimax bardzo się postarał, aby obszar Trialsów był spektakularny. Odwiedzimy jedne z najbardziej oszałamiających miejsc w Tamriel, a potyczki z bossami będą jednymi z najbardziej intensywnych w całej grze. Będziemy świadkami kulminacji tych nowości w historii Craglorn, gdy staniemi naprzeciw Magowi i Wojownikowi Celestial. Nie trzeba oczywiście wspominać, że czeka na nas mnóstwo znakomitych przedmiotów.

Warto wspomnieć, że Próby nie mają blokady. Nasza drużyna może podjąć się Próby jak często tylko chce i wciąż otrzymać interesujące przedmioty, pomimo niepokonania wszystkich czterech bossów. Możemy trafić na najlepsze itemy – specjalne sety, dropiące tylko z finalnych bossów – raz na tydzień, a ci z top 100 ukończeniami w trakcie tygodnia mogą liczyć na dodatkowy loot z tygodniowych Trails. Należy zaznaczyć, że nie jest wymagane ukończenie Próby w określonym czasie. Możemy pozbyć się wszystkich opcji wskrzeszenia i zacząć od początku. Czas przejścia będzie liczył się tylko w rankingach i bonusowych lotach. Ten sam rodzaj itemów możemy otrzymać raz na tydzień za przejście całej Próby.

A jak to wypada czasowo? Nie będą to 8 godzinne, biedne próby zrobienia choćby kroku w przód. Podczas gdy całe Adventure Zone będzie wymagało wielu godzin na eksplorację, zadania i lochy, pojedynczy Trails będzie możliwy do ukończenia w 1-1,5h przez doświadczoną grupę.

Dostaliśmy kolejny motywator, aby wbić na ranking Veteran. Zapowiada się ciekawie. Bądź co bądź, dobrze, że Zenimax nie spoczął na laurach i uwija się w ukropie, aby nadążyć za najbardziej hardcorowymi graczami, którzy niebezpiecznie szybko zbliżyli się do totalnego ukończenia rozgrywki. Nie pozostaje nam nic innego, jak zebrać grupę odpowiednich osób i spędzenie pierwszych godzin w Próbach na próbach własnej taktyki.