Rasy

W grze jest 3 grywalnych ras, po 3 na każde przymierze

Daggerfall Covenant

Breton

Mężczyźni i kobiety z High Rock kiedyś byli rządzoni przez władców Wysokich Elfów. Trochę krwi elfów wciąż płynie w ich żyłach, dając Bretonom wrodzoną zdolność do magii, która odróżnia je od innych ras ludzkich. Namiętni i ekstrawaganccy, inteligentni i zaradni, Bretończycy są uznanymi i utalentowanych rzemieślnikami, sprytnymi kupcami, pomysłowymi czarodziejami. Mogą to być również dumni i kłótliwi. Opowieści o wojnie między królestwami High Rock mocno zaznaczyły się w ich historii, ale najbardziej czczą oni Ośm Bóstw a cenią dobrobyt ponad chwałę.

Redguard

Redgardzi z Hammerfell są utalentowanymi i atletycznymi wojownikami, urodzeni by walczyć. To ludzie pustyni, ich przodkowie wyemigrowali do Tamriel z zaginionego kontynentu Yokuda. Ich kultura jest oparta na zachowaniu starożytnych tradycji i walką o życie z brutalną naturą. Czczą honor i godność nade wszystko, łączą głęboki szacunek dla boskiego z jednoczesnym podejrzeniem wszystkich co magiczne. Ich stolicą jest kupiecki Port Sentinel, ale ich korzenie są głęboko w piaskach pustyni Alik’r. W młodości, Redgardzi przechodzili rytuał przejścia w wyludnionych pustkowiach Alik’r jako test wytrzymałości i dyscypliny. Tylko najsilniejsi przetrwają.

Orc

Choć inne rasy często uważają orków za barbarzyńców, a nawet zwierzęta, to tak naprawdę szlachetni wojownicy, mają starożytną kulturę wykute z niekończących się wojnen w ich trudnych ojczystych górach. Orki stosują prosty kodeks honorowy, w którym silny przezywa a najsilniejszy rządzi. Są najlepszymi kowalami w Tamriel, ich broń i zbroje są cenione przez wojowników na całym świecie. Podczas panowania Drugiego Cesarstwa, gdy ich królestwo Orsinium w końcu przyznano status prowincji, pomogło ugruntować ich oddanie dla Nowego Przymierza Daggerfall.

Ebonhear Pact

Nord

Nordowie raz podbił większość Tamriel, w wyniku czego, czuli pewne uprawnienia do rządzenia. Złamali potęgę Ayleidów, prawie wypędzili Wysokie Elfy z High Rock i podbił większość Resdayn, prekursora do Morrowind. Nordowie są doskonałymi wojownikami. Szybko wpadają w szał, są hałaśliwi i mocny. Walczą z ekstatycznym okrucieństwem, które przeraża ich wrogów.

Dark Elf

Morrowind ojczyznę Mrocznych Elfów została zaatakowana wielokrotnie przez Akaviri i Nordów. Ta historia konfliktu przekonała Dunmerów do utwardzonych wojowników. Mają też oni naturalne powinowactwo do magii i wielkiego intelektu, co czyni je zdolnymi czarownikami.

Argonian

Argonianie są opętani przez chłodny intelekt, i są dobrze zorientowani w sztukach magicznych, skrytobójstwu i wykorzystanie ostrzy. Są też ekspertami walki partyzanckiej, długo przyzwyczajeni do obrony swoich granic przed najeźdźcami. Często służą jako skauci dla sił Paktu.

Aldmeri Dominion

High Elf

Wysokie Elfy, lub Altmerzy, przybyli do Tamriel tysięcy lat temu od Starych Aldmerów. Widzą siebie, być może słusznie, jako rasę rządzącą Tamriel. Są to bardzo kulturalni ludzie, znani z zapierającą dech w piersiach architekturze i ogromnych bibliotek pełnych historii i prac twórczych. Jest to rasa mocno wyizolowana od reszty, w dużej mierze zamieszkująca na wyspie Summerset. Opuszczają wyspę tylko wtedy gdy na horyzoncie pojawiają się wielkie zagrożenie dla ich ojczyzny. Są też potężnymi magami i wojownikami, i de facto przywódcami Aldmerskiego Dominium.

Wood Elf

Elfy drewna lub Bosmer, są złośliwi, ciekawscy i zwinny. Ponieważ ich ojczyzna Valenwood jest często atakowany przez Colovian Imperium, Leśne Elfy są ekspertami w dziedzinie obrony. Są także zdolnymi łucznikami, być może najlepszy w całym Tamriel. Stolica aldmerskiego Dominium to Elden Root, leży w sercu ich ojczyzny. To przekształciło się w centralne miasto o znaczeniu politycznym i kulturalnym i ma ogromne znaczenie strategiczne w walce o kontrolę nad Tamriel.

Khajiit

Ludność dumnej rasy kotów Khajiitów mocno się zmniejszyła w ostatnich latach w następstwie niszczycielskiej Knahatenskiej grypie. Zawdzięczają wiele Ayrenn – Królowej Wysokich Elfów , za pomoc w przywróceniu porządku z chaosu, który nastąpił po pladze. Mają skrzywione poczucie humoru i hedonistyczne perspektywy, ale są oni przerażający na polu bitwy. Są oni silnym ramię Aldmerskiego Dominium.