Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - rrico_76

Strony: [1] 2 3 ... 45
1
Kącik fanów Fallout 4 / Odp: Inne światy post apo
« dnia: Dzisiaj o 13:52:42 »
Odgrzewam.

Widziałem kiedyś jakiś film post-apo dziejący się w świecie podobnym do Mad Maxa, czyli takim pustynnym z osadami głównie pod ziemią. I tam ludzie mieli takie zajęcie, że były organizowane zawody "sportowe", gdzie nasadzało się czaszkę na kołek, a gra była podobna do rugby tylko znacznie ostrzejsza. Szczytem marzeń było dostanie się do ligi zrzeszającej najlepszych graczy, liga działała w dużym mieście, a gracze mieli dostęp do różnych korzyści. Drużyny pochodziły z rywalizujących osad i sporo meczyków kończyło się urazami i śmiercią graczy. Wygrana frakcja mogła liczyć na jakieś przywileje dla swojej osady i to było bardzo ważne (już nie pamiętam co się wygrywało, może surowce?).
Pech polega na tym, że widziałem ten film w TV, włączyłem już w trakcie jak leciał, i nie wiem jak się nazywał (był z cyklu takich po 22-giej). Może ktoś oglądał i przypomni bo bym cały obejrzał.

prośba do forum staff o przeniesienie tego wątku do jakiegoś odpowiedniejszego miejsca, to chyba nie powinno być pod F4, dotyczy szerszych horyzontów

2
Inne gry / Odp: W co aktualnie gracie?
« dnia: Dzisiaj o 13:06:42 »
Chwilowo zrobiłem sobie tydzień odwyku od grania, chcę sprawdzić jak długo wytrzymam ;D

3
Ogłoszenia / Odp: Dostęp do forum
« dnia: Wczoraj o 08:35:14 »
No nareszcie jakaś akcja anty-botowa, bo już mi się nawet zgłaszać nie chciało tyle tego mamy.

4
No Man's Sky / Odp: No Man's Sky
« dnia: Wrzesień 14, 2018, 08:15:26 am  »
Na razie jeszcze nie wiem, ale jest taki quest od jednego z techników bazy, za który dostajesz technologię na poliwłókno. I rzekomo to poliwłókno ma zabezpieczyć bazę, bo ponoć piraci ją namierzyli, ale nie atakują, nie wiem czemu. To włókno ma jakieś własności przwodzące i pewnie maskuje sygnał czy co, nie wiem bo nie robiłem go jeszcze, spore wymagania ma.
A piratów to lepiej statkiem w kosmosie rozpracować, zaczęło mi się to podobać, chociaż kilka razy dostałem po dupie bo mi zniszczyli tarcze. Zawsze przy takiej okazji respisz się na najbliższej stacji a statek ma uszkodzoną przynajmniej jedną technologię, albo kilka (zależy jaki łomot dostaniesz). Trudno to naprawić jak nie masz surowców w kombinezonie i kupy hajsu żeby dokupić coś (jak akurat jest w sieci).

5
No Man's Sky / Odp: No Man's Sky
« dnia: Wrzesień 13, 2018, 08:12:45 am  »
Jest taki quest społecznościowy, który pozwala przenosić się portalem niedługo po rozpoczęciu przygody gdzieś w okolice środka galaktyki. Widziałem tam w okolicy sporo baz innych graczy ale nie podchodziłem bliżej, część z nich była na sąsiednich planetach i tak się zastanawiam: czy może kilku "obcych" graczy budować się obok na tej samej planecie i zgłosić swoje bazy. Jeżeli są w teamie to pewnie można.
A tak z innych spostrzeżeń, giera robi się deko trudnawa. Rozumiem przez to, że moi technicy w bazie zasypali mnie toną schematów, których nie jestem w stanie zrobić bo: nie chce mi się tyle farmić na okrągło, nie mam tylu slotów w statku/kombinezonie/multitoolu, a tych które mam to mi szkoda bo potrzebne. Pojawili się piraci w dużej ilości, kilka razy mnie skasowali chociaż lubię czasem zapolować. Chyba potrzebuję ulepszeń broni i tarczy.

6
Inne gry / Odp: Assassin's creed Odyssey
« dnia: Wrzesień 13, 2018, 08:07:01 am  »
Nie wiem czy źle sprawdzałem, ale wczoraj na PS store widziałem premierę dopiero na 02.09.2018, edycje poszerzone albo paczka do podstawki dopiero na 07.09.2018

7
No Man's Sky / Odp: Moja planeta, mój świat!
« dnia: Wrzesień 03, 2018, 08:58:34 am  »
Ktoś jeszcze/już w to gra? czy sam jestem?

Powoli wałkuję gierę do przodu. Każdemu zawodnikowi poświęcam dzień grania, ale każdy z grubsza rozwija się inaczej. Chciałem ich deko zestandaryzować ale się nie da, bardzo wiele zależy od świata, rozumiem przez to że od dostępnych w świecie gry materiałów, okoliczności i różnych zdarzeń. Przykład? bezkosztowe przejęcie fregaty, tylko u 2 zawodników mi się tak zdarzyło, obie klasy A. Pozostali koczują w bazach na planetach. Tylko 1 zawodnik żyje na niekorzystnej planecie w startowym układzie, w przypadku pozostałych albo była dobra planeta albo zmieniłem układ gdzie była taka zdatna do budowy. No i mam poprzedniego zawodnika, który zna więcej schematów niż inni, mogę budować więcej (np. pady dla pojazdów). Pozostali mają problem z ilością znajdowanej technologii, wolno to idzie.
Kolejna rzecz to przejęte statki i multi-toole, wszystkie wymagają naprawy a to nie zabawa, jak mają sporo slotów to większość zawalonych. Bardzo żmudne zajęcie żeby to po kolei odblokować, ale finalnie się chyba opłaci. Tyle że strata czasu, a na nówki mnie nie stać.
Ale wszystko wynagradzają widoki w kosmosie, naprawdę odwalili kawał roboty w tej ostatniej aktualce.

8
Inne gry / Odp: Assassin's creed Odyssey
« dnia: Wrzesień 03, 2018, 08:46:54 am  »
Z tą wielkością mapy to bym nie przesadzał przy robieniu takiej giery, już ta egipska była trudna do objechania w całości, po co mi większa.
Co do wyboru płci to fakt, nie napisałem o tym, ale fajnie bo jest szansa że Seba w to zagra ;) no i pewnie inni. O rozwoju postaci na razie nie wiem za dużo, ale już niebawem się przekonam.
Z tą częścią morską to pewnie prawda, bo tutaj ma być więcej misji morskich, a całość lądowa rozgrywa się na wyspach, także pomiędzy nimi nie może być "niczego". W Egipcie wypełniaczem była pustynia, tutaj morze, które można wykorzystać do pobocznych questów i powielenia schamatu bitew morskich znanych z części pirackiej (i innych). Z tym że tutaj walka morska będzie uproszczona, nasi ziomale strzelają po prostu z łuków do wrogich statków, a do tego trzeba podejść dość blisko (walka statkiem w zwarciu LOL). Pewnie też będą abordaże i przejmowanie floty.
Na razie głównie zwróciłem uwagę na warstwę graficzną, bo naprawdę robi wrażenie na filmikach, a w realu na konsoli będę miał jeszcze lepszą rozdzielczość niż YT.

9
Inne gry / Assassin's creed Odyssey
« dnia: Sierpień 31, 2018, 09:13:42 am  »
No i mamy kolejną zajawkę z krainy morderców ;)
Premiera zapowiedziana jest na wrzesień tego roku, czyli już baaardzo niedługo.

Tym razem universum asasyna ma stanowić antyczny świat bardzo nieodległy od ostatniej produkcji, a mianowicie starożytna Grecja. Mechanika rozgrywki z filmików wygląda zupełnie podobnie do tej egipskiej, za dużo zmian nie wprowadzili, ale mi się ostatnie rozwiązanie podobało, czyli tym razem też powinienem być zadowolony. Do wyboru znowu będziemy mieli misje lądowe i morskie, z tym że morskich trochę więcej niż w Egipcie. Ponadto znowu można jeździć na wierzchowcach, a mechanika walki wydaje mi się bardziej dopracowana jeżeli chodzi o ruchy postaci w zależności od wyboru broni. Całość prezentuje się całkiem widowiskowo, a tutaj już spore znaczenie ma sama grafika. Jeżeli grafa z ostatniej części Wam się podobała, to zaryzykuję pogląd że ta nowa jest jeszcze lepsza. Miodzio na oczy, żywa woda, naturalne rośliny, tekstury jak oryginał itd. Jeżeli chodzi o mnie to już mi się gęba cieszy. Ostatnia i ta bieżąca produkcja naprawdę pozwala poczuć klimacik jakby się tam było osobiście, nawet bez udziału węchu, smaku czy dotyku, wzrok i słuch robią swoje.

10
No Man's Sky / Odp: Moja planeta, mój świat!
« dnia: Sierpień 30, 2018, 08:32:57 am  »
I opłacało się.
Większością zawodników starałem się możliwie szybko zbudować bazy żeby mieć zaplecze (farmienie paliwa, technologii itd.), ale miałem takiego jednego gościa, że w tym układzie nie było odpowiednio dobrej do budowy planety. I od razu po zbudowaniu warpa poleciałem w kosmos, bez budowania. W drugim z rzędu sąsiednim układzie było więcej planet, w tym jedna dobra do osiedlenia, ale już na wstępie była strzelanina. Po rozwaleniu 5 piratów (na granicy solidnych obrażeń, już bez tarczy) dostałem wjazd na frachtowiec i oddali mi go do dyspozycji. Stateczek jest klasy A i nie myślałem że można wejść w posiadanie tak łatwo. Muszę taki manewr innymi zawodnikami też zrobić.
Ze statkami "zwykłymi" na razie stoję tak, że tylko jeden gość (właśnie ten co latał w kosmos) ma statek klasy B, pozostali albo startowe albo C z tylko trochę większą liczbą slotów. Brakuje hajsu na lepsze.
Łazik jest tylko 1, na postaci sprzed aktualki, bo wtedy jakoś łatwiej było zdobyć.

A na razie jestem wszędzie na etapie budowania baz (+1 frachtowca), bo to mi da z naukowców nowe schematy lepszych technologii. Ogólnie zabawa fajna, jest co robić. Wykonuję też trochę gildyjnych i rasowych questów, a poza tym luźna exploracja.

11
No Man's Sky / Odp: Moja planeta, mój świat!
« dnia: Sierpień 26, 2018, 13:36:13 pm  »
Coś tam wyczytałem, że po updacie starych baz ma nie być, aż się boję sprawdzać ale chyba nie mam wyboru. Tylko o ile pamiętam za każdym razem jak chciałem korzystać z portali to były nieczynne. Prawdopodobnie mam bazę w tym samym układzie może i dlatego, sam nie wiem. Na nowych postaciach działa jak powinno, starego zawodnika na razie nie sprawdzałem. Poza tym myślałem, że jak nadam swoje nazwy to będzie mi prościej wiedzieć która baza jest która. A tu wyświetlają mi sie jakieś domyślne nazwy nadane przez autorów. Plus tylko taki, że równocześnie przenosi się statek i można podlecieć.

No i korekta tego co gdzieś popisałem o budowaniu. Oczywiście że są zatrudniani specjaliści, podziemne moduły technologiczne otwierają tylko elementy konstrukcyjne w bazach, ale pozostałe schematy dostaje się nadal od tych cwaniaków. Za to wcześniej o ile pamiętam nie było budowania z drewna i tych podstawowych maszynek, od razu była taka baza jak następny stopień, dlatego ci kolesie od razu byli potrzebni.

I jeszcze ciekawostka odnośnie tych 'drugich schodów'. Tam na każdej stacji można znaleźć kilka darmowych danych nawigacyjnych, przydatna sprawa. Poza tym siedzą w barze różni kolesie i można wejść w ciekawe interakcje, np. dostać nowego multitoola, kupić lewe technologie spod stołu albo dostać questa do dziennika kamieni milowych.

12
No Man's Sky / Odp: Moja planeta, mój świat!
« dnia: Sierpień 24, 2018, 08:36:57 am  »
Podbijam bo jak się okazuje, kilku z nas znowu w to gra.

Powoli, stopniowo, milowymi kroczkami realizuję mój plan opanowania galaktyki. W tym celu stworzyłem sobie po jednym przedstawicielu każdej rasy i kolonizuję wszystkie odwiedzone planety. Na pierwszy ogień poszły te z moich układów startowych, chcę na każdym zbudować przyczółek, a na najlepszej dużą bazę podstawową. Na razie w każdym z tych układów znalazłem jakieś miejsca startowe, ale nie każda z tych planetek jest idealna. Na idealną trafiłem tylko raz czy dwa razy, pozostali zawodnicy mają trudniej. W sumie jak się już trochę rozkręciłem to te twardsze planety mi nie przeszkadzają aż tak mocno, ale docelowej bazy raczej na nich nie będzie, poszukam czegoś lepszego.
Odnośnie układów startowych to trafiłem w większości na geków, raz na vy'keenów i ani razu na korvaxów (szkoda, bo jeden z zawodników jest korvaxem i chciałem nauczyć go tego języka w pierwszej kolejności). Stary zawodnik jest w układzie vy'keenów i tam zbudowałem nową bazę, bo nie pamiętam gdzie była stara, której pewnie po updacie nie ma, chociaż questy z niej mam aktywne (o zatrudnieniu specjalistów do bazy). Będę musiał sprawdzić czy na pewno tamta nie stoi tam gdzie była, ale to było kilka układów dalej i nie wiem których, a teleportu tam nie miałem. Z mapy galaktyki w zasadzie nie korzystam, ale pewnie ma jakieś opcje znalezienia tamtej bazy. Starego zawodnika zostawiłem jako anomalia, nowi są z każdej pozostałej rasy.
Co jeszcze wymyśliłem odnośnie kolonizacji? Robię tak: na każdej planecie szukam jakiejś infrastruktury i buduję się albo koło niej, albo wykorzystując jej elementy (typu wnętrze niezasiedlonej bazy albo ruin). To mi eliminuje koszty budowy, chodzi tylko o przyczółek gdybym musiał na tej planecie coś robić. W każdej norze stawiam podstawowe maszynki typu rafinator, booster sygnału i co tam jeszcze, żeby było można funkcjonować. W jednej takiej 'bazie' znalazłem terminal sklepowy, w innej maszty save'a albo inne ciekawostki, staram się je włączyć w strukturę jak znajdę.

I pytanie: czy można budować się na planecie innych graczy nie tworząc z nimi team'a? w sensie - jak postawię bazę to ktoś może przejąć "moją" planetę albo tylko bazę gdybym jej długo nie odwiedzał?

13
No Man's Sky / Odp: No Man's Sky
« dnia: Sierpień 22, 2018, 08:20:57 am  »
No i masz multi. Co prawda nie sprawdzałem ale na filmikach YT widać jak goście mają innego gracza na planecie, na stacji kosmicznej itd. Co prawda za dużo interakcji nie można zrobić ale jednak. O ile wiem to na razie mamy tylko te gesty, prawdopodobnie jest też możliwość wymiany przedmiotów, ale pewien nie jestem. Widziałem paczki po 4 graczy, jechali drużynowo. Tylko nie wiem jak jest z dostępnością np. bazy zbudowaniej przez jednego z nich, w każdym razie na frachtowce można wejść, nie wiem na ile można ingerować w wyposażenie.

14
No Man's Sky / Odp: Aktualizacja
« dnia: Sierpień 20, 2018, 13:18:31 pm  »
No i pomyślałem. A zmiany są spore w stosunku do poprzedniej aktualki. Dla tych którym nie chce się szukać po necie, z grubsza wrzucę jakie.
Z tych co rzuciły mię się na oczy:
1. Zrobili multi, teraz można się zalogować do sesji znajomych albo randomowej, podobnie można spodziewać się nawiedzin innych ludzi. Jeszcze nie testowałem jak to wygląda, ale możliwość jest.
2. Zmiana że tak powiem "zawartości" wszechświata. Teraz zbiera się inne pierwiastki, o ile ładowanie narzędzi wygląda podobnie, to już dalej potrzebne są inne materiały. Jak na poprzedniej postaci miałem poinstalowane technologie to tym razem po zalogowaniu był dopisek "przestarzała technologia uszkodzona przez kontakt z atlasem" czy jakoś tak, jedyne co można z tym zrobić to rozebrać i zainstalować nowe.
3. Wcześniej było łatwiej. Po pierwsze, na poprzedniej postaci miałem już lepszy statek (co prawda kl. B), łazik i różne surowce. Na nowych postaciach zdobycie pojazdów już nie jest takie tanie/proste. Druga trudność to przygoda startowa. Poprzednio wystarczyło z grubsza pofarmić i już się dało naprawić statek. Teraz nie, czeka nas kombinowanie jak to zrobić, co w warunkach trudniejszych planet może nie być takie łatwe. Różnica polega też na tym, że planety faktycznie są trudniejsze. Także jest sporo szukania przed założeniem bazy, ale jak na razie, w każdym układzie startowym znalazłem przynajmniej jedną planetę zdatną (przynajmniej z grubsza) do zamieszkania. Bez hipernapędu można zbudować bazę w rodzimym układzie, a poprzednio zdobycie hipernapędu było prostsze, teraz nie mam na żadnym statku poza poprzednim.
4. Budowanie bazy jest zupełnie inne. Wcześniej mieliśmy gotowe komponenty wyglądające jak baza planetarna. Teraz zaczynamy od prozaicznej drewnianej chaty i dopiero odkrywamy zakopane schematy, które można odszyfrować mając zbudowaną technologię. Dopiero wtedy pojawią się kolejne schematy przedmiotów do budowy. Poza tym, nie do końca pamiętam jak tam było wcześniej, ale teraz kładąc panel podłogi czy innej struktury wewnątrz ziemi od razu dostajemy pustą komorę odpowiedniego rozmiaru, bez użycia manipulatora terenu. To umożliwia praktycznie całkowite ukrycie bazy (oprócz wejścia) w elementach gruntu. Ochronne działanie bazy przed otoczeniem działa nawet wtedy jak nie jest szczelna, może nie być drzwi, dziury w dachu itp., a dalej będzie bezpieczna. W ten sposób można bajerować strażników.
5. A właśnie, strażnicy. Na początku nie ma drzwi (eh te drewniane technologie). Zdarza się, że jak jest alarm, wleci taki jeden z drugim do bazy i co? I dokładnie nic. W bazie nie można strzelać, ale oni też nie mogą. I liczy się czas do dezaktywacji alarmu, chociaż bolki sobie fruwają i gapią się na ciebie. We wcześniejszych budykach typu 'gotowy panel konstrukcyjny' nie zdarzały się takie wizyty.
6. Kolejna różnica to trudność zdobycia lepszego statku. Nie wiem jak tam było wcześniej, ale teraz nie stać mnie nawet na wymianę na statek tej samej klasy, tylko z niewiele lepszymi technologiami albo większą liczbą slotów. Naprawa kombinezonu również wymaga bardziej zaawansowanych materiałów, które się dopiero wytwarza za pomocą rafinatora. Nie pamiętam wcześniej takiej maszynki, wrzucało się węgiel czy co tam i kombinezon był naprawiony. A teraz zrobili z tego osobny quest poboczny.
7. Największa różnica IMHO to taka, że teraz mamy grywalne wszystkie rasy dostępne w grze. Są stacje, gdzie można zmienić domyślny wygląd na przedstawiciela dowolnej rasy, których jest bodajże 5 + 'anomalia', przy tym masa wariantów w każdej opcji (normalne budowanie postaci jak typowe kreatory, może tylko trochę uproszczone, ale za to bardzo przejrzyste). Jedno zastrzeżenie: jak przerobimy sobie defaulta np. na geka to i tak musimy uczyć się języka od zera. Dziwne? może, ale taki urok tej giery, że za nauki dostaje się achievki i pewnie dlatego. Jest też dostępna kolorystyka poszczególnych elementów: głowy, ekwipunku, ale też wszystkich zbudowanych rzeczy w bazie, co daje szansę, że dwóch graczy nigdy nie będzie do siebie podobnych. Ambitne założenie twórców, że będzie aż taka liczba graczy.
To tyle moich wypocin, gdyby komuś się chciało to czytać. Może jeszcze coś mi przyjdzie do głowy później.

15
Inne gry / Odp: W co aktualnie gracie?
« dnia: Sierpień 20, 2018, 12:50:25 pm  »
No i przesiadłem się na NMS. Jakoś tak ciekawiej się zrobiło, wreszcie jest coś ciekawego po ilu? 2 latach? od wypuszczenia na rynek "gotowego" produktu.

Strony: [1] 2 3 ... 45