Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - SebaSan1981

Strony: [1]
1
Inne gry / Dragon's Dogma Dark Arisen
« dnia: Październik 20, 2017, 00:20:27 am  »
Jako że gra jest dość popularna, to zasłużyła w pełni na swój oddzielny topik. Ponadto przeniosłem tu posty traktujące o Dragon's Dogma aby uporządkować nieco forum.

Co to jest Dragon's Dogma Dark Arisen? W skrócie móówiąc jest to gra rpg japońskiej firmy Capcom osadzona w czasach średniowiecza. Nie będę opisywał fabuły, niech każdy zapozna się z nią sam ale wspomnę tylko krótko o kilku aspektach, które wyróżniają ta grę z pośród innych rpg.

Pierwsza rzecz, Dragon's Dogma to gra single player z elementami online w postaci udostępniania Pawnów czyli pomocników ze swojej drużyny. Ekipa gracza może składać się maksymalnie z czterech postaci: bohater/ka gracza, główny osobisty Pawn oraz dwóch dodatkowych Pawnów będących własnością innego gracza albo znalezieni i zwerbowani podczas eksploracji świata gry. To tak z grubsza, cała mechanika pomocników jest bardziej skomplikowana i warto się z nią zapoznać podczas grania.



Mechanika walki jest dość niespotykana. Bardzo dynamiczna, szybka, wymagająca tez zgrania i odpowiedniej ekipy. Do ciekawostek należy dodać że podczas walki można przytrzymywać i unieruchamiać przeciwników oraz wspinać się na bossów aby zadawać im obrażenia w bezpośrednim kontakcie. Kompanom z drużyny można wydawać krótkie rozkazy podczas walk oraz eksploracji. Da się też z nimi omówić i ustawić strategię walki oraz taktykę podczas posiedzeń przy "krześle wiedzy", w tawernach, noclegowniach lub innych miejscach gdzie odpoczniemy po zaciętych bojach.



Innym ciekawym aspektem jest fakt iż w nocy jest zupełnie ciemno, tak ciemno że prawie nic nie widać na ekranie (co przedstawia screenshot powyżej). Można sobie nieco pomóc używając lampy, w której trzeba co jakiś czas uzupełniać poziom oleju. W nocy dodatkowo pojawiają się stworzenia oraz rośliny zazwyczaj niedostępne za dnia. Tym samym eksploracja w nocy jest trudniejsza ale też ciekawsza jeśli chodzi o walki. Z ciemnością podobnie jest w wszelakiego rodzaju lochach i jaskiniach, bez lampy odkrywanie sekretów a nawet walka z potworami może sprawić sporo kłopotu. Za realizm wielkie brawa dla ekipy z Capcom!



Do innych smaczków należy zaliczyć fajnie zrealizowany crafting, zmiany profesji, werbowanie pomocników, możliwość interakcji z przedmiotami spotykanymi podczas wędrówki, ciekawe questy oraz genialny soundtrack. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to chyba tylko do grafiki, mogła by być ciut lepsza. Ale biorąc pod uwagę wypasioną mechanikę i fizykę gry oraz wysokie IQ komputerowych przeciwników (i naszych kompanów), można śmiało wybaczyć graficzne niedostatki.

To tyle jeśli chodzi o pobieżne omówienie gry, zapraszam do opisywania wrażeń i dzielenia się odkryciami :)

Ekipa z Capcom wie jak robić świetne gry, na pegazusie grałem i przechodziłem wiele retro gier tej firmy więc miałem całkowite zaufanie kupując w ciemno Dragon's Dogma. I nie zawiodłem się. Mork pewnie grę zna a Ty Rico jak nie znasz to obczaj sobie gameplaye albo reckę Angry Joe bo ta gra bardzo by Ci podpasowała.

2
Inne gry / Horizon Zero Dawn
« dnia: Marzec 02, 2017, 02:48:30 am  »
Horizon Zero Dawn - 1 marca 2017 gra ujrzała światło dzienne. Z jakim efektem?? Bardzo dobrym!! Gra jest po prostu świetna, wspaniały i dopracowany gameplay, graficznie poziom bardzo wysoki bo taki sam jak w Wiedźminie3. Cud miód malina. Dla miłośników skradanek i gier RPG pozycja obowiązkowa - o ile oczywiście posiadają PS4 bo HZD jest exclusivem na tą konsolę.



Na co zwróciłem szczególną uwagę na początku? Na fakt iż gra czerpie garściami i ma najlepsze aspekty mechaniki z takich gier jak seria Assassin's Creed (np wspinanie się po drabinkach, linach szczebelkach itp), Far Cry Primal (namierzanie przeciwników, znaczniki odległościowe celów), Wiedźmina 3 (bardzo szczegółowa przepiękna grafika) oraz jeszcze kilku innych tytułów. Fabuła gry jest także bardzo interesująca i zachęca do poznania kolejnych jej tajemnic. Wspaniałą opcją jest Tryb Foto pozwalający na dowolne wykadrowanie zapauzowanego stanu gry w celu wykonania dobrego screenshota.



Jeśli chodzi o mechanikę gry to nie będę się zbytnio rozpisywał. Jest bardzo dobra i intuicyjna. Sama gra premiuje skradankowe podejście i atakowanie z zaskoczenia, choć nie jest to wymuszone. Jak ktoś chce to może walczyć z przeciwnikami bez kombinowania i chowania się po krzakach ale jest to zdecydowanie trudniejsze bo ataki robo dinosów potrafią być zabójcze. A walka z ukrycia jest o wiele przyjemniejsza.
Przeciwnicy są różnorodni i każdy z nich cechuje się innym zachowaniem i sposobem walki. Dzięki temu nie ma monotonii i trzeba się nauczyć odpowiedniej reakcji na zachowania wroga.
  Crafting jest bardzo przyjemny i łatwy do opanowania. Sterowanie bardzo mądrze pomyślane, zwłaszcza używanie krzyżaka na padzie do leczenia się, pogwizdywania (wabik na potwory) oraz przełączania miksturek. Sposób wyboru broni taki sam jak w Primalu lub GTA V czyli kółeczko przewijane gałką w celu wybrania broni i amunicji. Prosto i funkcjonalnie. W opcjach skilli/umiejętności jest coś co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Animowana akcja z gry pokazująca jak dana umiejętność działa w grze. Świetny pomysł!!
Sejwowanie też mi się podoba bo zapisać stan gry można tylko odwiedzając rozsiane po świecie gry ogniska. Nie ma sejwowania co chwila z menu, co to to nie...
  Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to zbyt szybkie respawnowanie wrogich maszyn w tych samych lokacjach. Dzięki temu levelowanie niskolevelovej postaci jest ciut za proste. No i polecam grać na poziomie trudności przynajmniej Normal. Na Easy nie ma to żadnego sensu bo nie ma żadnych emocji. Na Normalu potworki już dzielnie stawiają czoła i momentami trzeba się dobrze napocić i naskakać aby ubić kilka na raz gdy nas wykryją..

Więcej na razie nie napiszę, czekam na Wasze wrażenia z gry :)

3
Mam newsa! / Update 12 One Tamriel wkrótce!!!
« dnia: Sierpień 24, 2016, 23:47:12 pm  »


http://www.elderscrollsonline.com/en-gb/news/post/2016/08/23/gamescom-2016-recap-update-12-and-one-tamriel

Najnowszy "nius" i co w nim mamy?? Z grubsza to że Tamriel kończy z podziałami na poszczególne mapy, każdy będzie mógł pójść wszędzie a przeciwnicy w większości miejsc będą wyskalowani do poziomu gracza. Oczywiście to tylko najważniejsza zmiana, jest ich więcej. Wszystko w linku powyżej. Howgh!!

4
No Man's Sky / No Man's Sky
« dnia: Sierpień 11, 2016, 05:30:41 am  »


Nowa gra - nowa zajawka. Przynajmniej będzie tak dla niektórych z nas. Zakupiona i wstępnie obadana gra robi bardzo dobre wrażenie. Oto przed nami wspaniała wędrówka i eksploracja galaktyki, niezliczonych układów gwiezdnych oraz przeróżnych planet. No Man's Sky to survival pełną gębą. Dbać trzeba o wszystko, o zdrowie, ochronę kombinezonu przed truciznami, wysokimi/niskimi temperaturami. Zbierane materiały zawierają pierwiastki lub ich izotopy niezbędne do działania silników i będące czymś w rodzaju energii dla pancerzy oraz broni. A do zebrania są nie tylko surowce, zdarzają się też schematy do tworzenia nowych technologii, można spotkać boty-sklepy, schrony na planetach (czasami odwiedzane przez.. obcych), stacje kosmiczne gdzie można ulepszyć broń, wyleczyć się, uzupełnić surowce/paliwo albo potargować się innymi podróżnikami. Da się nawet kupić statki kosmiczne ale to raczej zabawa na potem, na początku zdecydowanie brak na to funduszy.



Planety i księżyce różnią się wyglądem fauny i flory (lub jej brakiem), klimatem, typem atmosfery i wieloma innymi aspektami. Choć odwiedziłem dopiero dwie planety oraz jeden z księżyców to muszę przyznać że odkrywanie ich tajemnic sprawia ogromną frajdę. Czasem bywa strasznie, jakieś dziwne odgłosy z jaskini, mlaskanie, popiskiwanie, latające od czasu do czasu drony obcych albo statki kosmiczne kosmitów. To wszystko tworzy specyficzny klimat, po prostu chce się grać!!
  Z innych aspektów podoba mi się dość realistyczne odwzorowanie odległości pomiędzy poszczególnymi obiektami kosmicznymi. Lot z planety na księżyc przy pomocy tradycyjnego napędu (na początku gry) może zająć kilka godzin!! Na szczęście jest jeszcze hiper napęd pozwalający na szybsze podróżowanie. Myk jest taki że dość szybko pożera on cenne nuklearne paliwo.



Z innych ciekawych rzeczy to na PS4 gra ma tylko 23 achievmenty i zapewne niezmiernie ciężko będzie zdobyć nawet połowę z nich. Nie one są jednak najważniejsze ale sama radocha z eksploracji i odkrywania nowych światów. Początek jest obiecujący, oby nie było żadnych wpadek, exploitów i glitchy.

5
Mam newsa! / Update 11 oraz DLC Shadow of the Hist
« dnia: Sierpień 06, 2016, 05:20:53 am  »


Shadows of the Hist - nowe DLC i jego zawartość zaprezentowana jest w linku poniżej:

http://www.elderscrollsonline.com/en-gb/news/post/2016/08/02/update-11-featuring-shadows-of-the-hist-is-now-available-on-pc-and-mac

Jak widać będzie sporo zmian, min w Cyrodiil, możliwość edycji wyglądu postaci, opcja zmiany imienia, nowe sety, nowe dungeony, mounty i pety oraz.. zwiększenie capsa dla Champion Pointów  ;)

6
Inne gry / Tom Clancy's Division
« dnia: Marzec 13, 2016, 21:29:28 pm  »
Division to kolejna gra z uniwersum Toma Clancy. Akcja dzieje się w Nowym Jorku pogrążonym w kryzysie humanitarnym po ataku bronią biologiczną. Wcielamy się w postać agenta/ki mającego za zadanie pomaganie ludziom, walkę z bandytami, pozyskiwanie leków, źródeł energii itp. Gra jest wybitnie nastawiona na współpracę z innymi graczami, sami w pojedynkę niewiele zdziałamy bo jest po prostu piekielnie trudno.



Aby cokolwiek osiągnąć, wymagana jest zgrana ekipa, w której każdy ma określona rolę. Gra ma system rozwoju postaci, punkty doświadczenia oraz szereg umiejętności przydatnych w walce w zniszczonej metropolii.
Mechanika rozgrywki przypomina mix Destiny, GTA V i Assassin's Creed. Z każdej z tych gier Division czerpie małe co nieco.



Sterowanie nie jest trudne, jest intuicyjne i dość łatwe do opanowania. Miasto jak to Nowy York - jest bardzo duże, świetnie odwzorowane względem oryginału. Eksploracja jest bardzo ciekawa, czyha wiele niebezpieczeństw, zwłaszcza w Strefie Mroku w centralnym Manhattanie, która jest swoistym "Cyrodiil" do walki PvP. Podoba mi się tez klimat gry, menusy, opcje i mnogość wszystkiego.
A co Wy sądzicie o nowym produkcie Ubisoftu??

7
Kącik fanów Fallout 4 / Nasze buildy postaci
« dnia: Grudzień 28, 2015, 07:13:45 am  »
Jako że przeważnie Morkhet albo Rico zakładali falloutowe tematy to teraz wyłamię się i założę też jeden z nich. A w topiku tym będzie mowa o naszych buildach postaci.
  Wszyscy wiemy że Fallout4 pozwala na rozwój postaci na różnych płaszczyznach i w różnych skillach. Pochwalcie się zatem jakimi postaciami gracie, jakie są wasze ulubione perki, zbroje oraz bronie?? W czym specjalizują się wasze postacie i w jakim stylu je utrzymujecie??

Strony: [1]