Autor Wątek: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online  (Przeczytany 5158 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karim

[Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« dnia: Grudzień 22, 2012, 15:07:38 pm »
Walka w ESO.
Przedstawiamy prosty i intuicyjny system sterowania, który silnie polega na reakcji sytuacyjnej oraz szybkiej akcji by nie sprawić by gra stała się powtarzalna i przewidywalna.
 Być może największy wkład tego systemu do gier MMO pochodzi z zaadoptowania fundamentalnych elementów walki z ostatnich gier TES dla jednego gracza.
Standardową cechą wielu gier online jest wymaganie od gracza by poświęcił sporo czasu na poruszani kamerą przy pomocy myszy, tylko czasami używając kursora do specjalnych interakcji. ESO rozwija gatunek przez integracje nawigacji myszką używając prostej siatki dla zarówno celowania jak i interakcji ze światem. Skierowanie postaci w kierunku przeciwnika uruchamia delikatny system celowania, który podświetla profil celu czerwoną obramówką. Jako alternatywa, gracz może na stałe zablokować celowanie na jednym przeciwniku.
Gracze Skyrim na PC bardzo szybko opanują podstawy walki. Lewy przycisk myszy aktywuje prosty atak wręcz a przytrzymanie tego przycisku wyprowadza silny atak. Silne ataki nie wymagają kondycji do użycia, jednak są one wolniejsze. Dodatkowo silne ataki cechują się również zadawaniem dodatkowych efektów wynikających z kontekstu.

Przytrzymanie prawego przycisku myszy powoduje blok, powoli zmniejszający zapasy kondycji. W trakcie bloku, gracz może uderzyć przeciwnika  przy pomocy tarczy lub broni przez kliknięcie lewego przycisku, przerywając na przykład rzucanie zaklęcia lub efektu kontroli.
Interakcja ze światem i jego wieloma elementami jest równie prosta. Jak w Skyrim, E jest standardowym przyciskiem interakcji, pozwalającym graczowi zbierać łupy, rozmawiać z napotkanymi postaciami i otwierać drzwi i skrzynie.
Skradanie również działa w podobnym sposób. Naciśniecie C uruchamia tryb skradania, pozwalający graczowi o odpowiednim poziomie umiejętności ominąć pobliskich przeciwników. Podobnie jak blok, skradanie powoli wyczerpuje zapasy kondycji gracza. Pięć umiejętności na pasku dodatkowo powiększa taktyczna różnorodność walki i nie są one ograniczone przez czas odnowy. Przez zniesienie walki opartej o czas odnowy umiejętności, ZeniMax pożegnała system rotacji w którym istnieje optymalna droga do pokonania każdego przeciwnika. Zamiast tego ESO cechuje system walki o dużym nacisku na sytuacyjne odpowiedzi na akcje przeciwnika, gdzie uważne zarządzanie zasobami ( Kondycja, Mana ) jest kluczem do zwycięstwa.
Grupy przeciwników w ESO są zaprojektowane tak by nie stanowiły jedynie "spowalniaczy". Wymagają od gracza by był uważny lub ryzykował, że zostanie otoczony przez nawałnice przeciwników. Poprzez prawidłowe reakcje na ataki przeciwników, gracz stwarza możliwość do wyprowadzenia potężnych ataków kontrujących lub efektów kontrolujących. Zablokowanie silnego ataku przeciwnika powoduje u niego wytrącenie z równowagi na krótki czas. Gdy po skutecznym bloku wyprowadzany jest silny atak zanim przeciwnik odzyska równowagę to zostaje on przewrócony na ziemie. Podobnie, gdy wrogi mag zostaje uderzony tarczą w trakcie rzucania zaklęcia zostaje ogłuszony, dając atakującemu czas na wyprowadzenie dowolnych ataków przeciw ogłuszonemu magowi.
Przeciwnicy często używając ataków obszarowy. Gracz jest ostrzegany przed taką sytuacją przy pomocy czerwonego okręgu pojawiającego się na ziemi. Gracze, którzy unikną ataku walczą dalej, zaś Ci którzy dostali się w pole rażenia, często zostają spowolnieni, tracą równowagę lub giną z powodu obrażeń zadanych przez atak.

Przez poprawne sprostanie wyzwaniom w walce gracz generuje "finezję", zasób w walce odpowiedzialny za wiele korzyści. Ilość finezji zdobytej w walce zwiększa rozmiar nagród za nią uzyskany. Standardowy poziom finezji daje podstawową ilość doświadczenia, jednak nagrody finezji wzrastają wraz z trudnością walki. Przez bezbłędne pokonanie grupy przeciwników, gracz otrzymuje dodatkową ilość złota jak i wartościowy magiczny łup. Jako dodatek do tych bezpośrednich nagród, zebrana w ten sposób finezja napełnia pasek, a gdy jest on pełen gracz może wykorzystać go do wykonania ataku kończącego. Wybór wśród umiejętności kończących to mordercze ataki, potężne zaklęcie przywołania, lub potężne umiejętności defensywne. Dodatkowo koszt finezji różni się w zależności od umiejętności. Możesz użyć taniej i użytecznej umiejętności często lub zaryzykować użycie potężniejszej, która wymaga znacznie więcej finezji.

Kluczowym elementem rozwoju postaci i różnorodności w ESO jest zdolność bohatera do używania dowolnej broni lub zbroi w różnych kombinacjach. To pozwala postaciom o tej samej podstawowej klasie zdecydować  się na kompletnie różne ścieżki rozwoju. Jeżeli skutecznie walczysz przy użyciu danej broni, zdobywasz doświadczenie w umiejętnościach dotyczących tej broni. Gdy twoje doświadczenie rośnie, dostajesz dostęp do nowych zwykłych bądź silnych ataków, jak również ulepszenia do dotychczasowych ataków. Dodatkowo do ataków przy użyciu przycisków myszy uzależnionych od obecnie używanej broni gracz może wybrać pięć klasowych umiejętności od ataków dystansowych, przez zaklęcia do ataków wręcz, aż do zaklęć pomocniczych. Tak samo jak w przypadku broni te umiejętności również zdobywają nowe poziomy w zależności od skuteczności ich stosowania. Pięć umiejętności klasy zaprojektowano bardziej by wspierać niż zastępować typowe ataki bronią.

Jak już wspomniano wcześniej, umiejętności nie są ograniczone czasem odnowy, jednak kosztują kondycję lub manę. Walka staje się bardziej taktyczna gdyż gracz musi zarządzać kiedy najlepiej użyć danej umiejętności z paska. Przez wykorzystanie wielu ataków na początku walki, możesz znaleźć się w sytuacji gdzie nie będziesz w stanie odpowiedzieć na wyzwania w dalszym jej rozwoju. Ostatecznie, każdy gracz ma szybki dostęp do mikstur z paska, jednak te cechuje czas odnowy, zapobiegając nadmiernemu wykorzystywaniu efektów tychże mikstur.
Dla graczy szukających wzmocnienia w walce istnieją eliksiry lub jedzenie zapewniające dłużej trwające efekty, którymi można się wspomóc przed walką z trudniejszymi przeciwnikami.

Taktyczna reakcja w walce dotyczy również gry w grupie. Elder Scrolls Online wprowadza system wspólnych zależności między umiejętnościami, pozwalając graczom uzupełniać się w trakcie walki. Niestety dla niektórych wędrowców wielu wrogów walczących w grupie jest również w stanie wzmocnić siebie lub swe ataki w walce. Nick Konkle, zademonstrował wiele z tych umiejętności w trakcie demo Crypt of Hearts, niesamowicie klimatycznych podziemiach. Klasy walczące wręcz mogą upuścić na ziemię plamę oleju która sama działa jako efekt spowalniający, jednak mag może dalej wykorzystać tę umiejętność stawiając olej w niszczycielskich płomieniach, zadających spore obrażenia przeciwnikom dotkniętych płomieniami. Podobnie czarownik może stworzyć obszar wyładowań elektrycznych zadających obrażenia, a znajdujący się w polu przyjacielskich wyładowań Dragonknight otrzyma powiadomienie na ekranie o możliwości użycia umiejętności nazwanej Conduit, która przesyła wyładowania przez jego broń zadając dodatkowe obrażenia przeciwnikom w pobliżu. Umiejętności łączone mogą być również wykorzystywane defensywnie. Dragonknight posiada zdolność zwaną Chosen Ground, która stawia sztandar emanujący aurą drastycznie zwiększającą jego odporność na krótki okres czasu.  Pobliski gracz może dalej wykorzystać tę zdolność używając United We Stand, pozwalający również uzyskać pomocne efekty obronne.
Niektórzy przeciwnicy posiadają unikalne umiejętności łączone, które bywają równie niebezpieczne. Dwemerowe konstrukty posiadają zdolność "overcharge", zwiększającą obrażenia, szybkość, oraz wybuchowy atak obszarowy w wypadku śmierci. Pająki Dwemerów mogą generować pole elektryczne, w które pobliski konstrukt może wejść by dodatkowo się naładować. Tak naładowane konstrukty emanują pięknymi niebieskimi runami na obudowie by zaalarmować o ich wzmocnionym stanie. W ten sposób Dwemer Centurion może się naładować stając się tym samym naprawę przerażającym przeciwnikiem.
Razem te elementy zazębiają się by zapobiec rutynowej i powtarzalnej walce w ESO. Zwycięstwo w walce polega na dynamicznych odpowiedziach zarówno na ruchy naszych kompanów jak i wrogów, przy jednoczesnym zarządzaniu zapasami kondycji, many i finezji. Dodatkowo, nastawiony na akcję system sterowania będzie ekscytować zarówno weteranów MMO, jak i wielu zaniepokojonych fanów serii Elder Scrolls.

Oryginał: http://tamrielfoundry.com/2012/10/combat-in-teso/  by Atropos.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2012, 20:53:24 pm wysłana przez Sobukanimazu »
Gdy byłem w twoim wieku, miałem szes­naście lat. -Woody Allen-

Offline Avatarus

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2012, 16:12:17 pm »
kurde juz nie mogę się doczekać. Świetnie to wszystko brzmi. Szczerze to czuje sie o wiele spokojniej wiedząc że gra idzie w bardzo dobrą stronę.
Szukasz roślin do ogrodu? Może jakieś rarytasy, ciekawostki, ogrodnicze. Mamy spory wybór borówki amerykańskiej

Offline pawles64

  • Gildia: Letalis AD
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Niezdecydowany
  • Klasa: Niezdecydowany
  • Rasa: Niezdecydowany
Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 22, 2012, 18:08:36 pm »
oj coś czuje ze będzie trudno ;D

Offline Avatarus

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 22, 2012, 18:12:36 pm »
i chyba o to chodzi :) koniec z klick 1,2,3, klick 1,2,3
Szukasz roślin do ogrodu? Może jakieś rarytasy, ciekawostki, ogrodnicze. Mamy spory wybór borówki amerykańskiej

Offline Elefak

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 22, 2012, 18:13:15 pm »
Bajka
"I am a slayer manling, born to die in battle fear has no place in my life"

Offline Sobukanimazu

  • Naczelny graficiarz strony głównej ;)
  • Admin
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 790
  • web redactor
    • Zobacz profil
    • Wszystko co siedzi mi w głowie
  • Frakcja: Aldmeri Dominion
  • Klasa: Sorcerer
  • Rasa: High Elf
  • Serwer: MegaServer EU
Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 22, 2012, 20:56:29 pm »
GW2 ma potężnego konkurenta. Bedzie niezła jatka:) Podoba mi to strasznie.
Czasami mroczna strona przejmuje nad nami kontrolę. Wtedy widać, kim jesteśmy naprawdę

Offline Saw

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2013, 17:14:27 pm »
raz mowia ze combat bedzie jak ten z singlowych elderow , a jak go tlumcza to wychodzi na to ze bedzie target lock + hotbar , do tego na 10minutowym wprowadzeniu wszystko wyglada strasznie sztywno , 1vs1 stoja w miejscu , miecz przechodzi przez wrogi target albo nawet go nie dotyka (tutaj juz widac pierwsze nieporozumienie w combacie testo/singlowe eldery) czyli target lock + hotbar skill's nie wiem ,beta moglaby juz ruszyc imo sa goscie ktorzy kladli lapy na alpha buildzie i na zagranicznym forum wszystko wypisali czego po alphie doznali , jak znajde ten artykul to wrzuce link ale wcale to tak nie wyglada ;] gra zapowiada sie na ala gw2 , i bedzie zwyklym themeparkiem zamniektym w zonach , ci co czekaja na 100% skyrima tylko ze w konwencji mmo rozczaruja sie okrutnie , nie bedzie zadnego skillowania danej broni/magi , wszystkie skille zalezne od lvlu postaci itd. niestety nie da sie zrobic takiej gry , to bedzie elder scrolls z ograniczonymi aspektami do gatunku MMORPG  :-X

Offline Karim

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2013, 05:47:14 am »
Nie pelen lock tylko soft lock, a z hotbaru trzeba sie cieszyc, Eso poza prawym i lewym przyciskiem kontrolujacym blok i atak jak w tes otrzyma DODATKOWO 5 umiejetnosci nie ograniczonych cooldownem.
Co do odwzorowania efektu ataku na cialo przeciwnika to bardzo ciezka kwestia w mmo, w grze gdzie w jednym miejscu ma sie tluc 200+ graczy na pc nawet 5 letnich, walka rodem z assassins creed i latajace konczyny jest niesamowicie trudna do zaimplementowania.
Gdy byłem w twoim wieku, miałem szes­naście lat. -Woody Allen-

Offline Saw

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2013, 11:42:49 am »
nie ma opcji 200+ na 5letnim sprzecie ;] z tego co wiem engine TESO to hero engine ... kazdy producent ostatnich lat (mmo) mowil ze ich silnik udzwignie mega batalie pvp , najblizej byla AN ale culling zawodzi , wracajac do combatu skilli bedzie 5 + 6 na full finezji ,

-Walka odejdzie od modelu wykorzystującego czas rzeczywisty - rozwiązanie to jest niepraktyczne w świecie MMO (głównie ze względu na przepustowość łącz). Całość opiera się na wykorzystaniu paska wytrzymałości - wykorzystywanej do sprintu, blokowania, przerywania ataków czy wyswabadzania się z ograniczających nas efektów.

-Mechanika blokowania zmienia się nieco w zależności od naszej klasy i wykorzystywanej broni. Możemy sparować cios naszą bronią, użyć tarczy czy stworzyć magiczną barierę. Efekt ostateczny jest jednak dość podobny. W przypadku ataków specjalnych na zablokowanie całości obrażeń nie możemy liczyć - ale na uniknięcie dodatkowych jego efektów (np. spowolnienia) już jak najbardziej. Czasem blok otworzy też nowe możliwości - np. poprzez wytrącenie wroga z równowagi.

-Wyekwipowana broń decyduje o typie dwóch podstawowych ataków (zwykłego i potężnego) - te zajmują dwie pierwsze pozycje paska. Następnych kilka wypełniamy sami wybierając interesujące nas zdolności z puli tych dostępnych naszemu bohaterowi, a ostatnie miejsce zarezerwowane jest dla umiejętności ostatecznej, którą uaktywnimy tylko po uzbieraniu "finezji" - tą uzyskujemy skutecznie walcząc, a także poprzez tworzenie komb z innymi graczami.

-Kombosy to połączenia umiejętności dwóch różnych klas dające dodatkowe efekty - mag może podpalić olej rozlany przez łotrzyka, a jeśli wojownik uaktywni swój atak obrotowy będąc otoczonym przez burzę ognistą, uwolni serię kul ognia wystrzeliwanych we wszystkie strony. Przy tworzeniu kombosów nie możemy jednak korzystać z efektów zdolności użytych przez naszych przeciwników.

-Podobnie jak w Skyrim w walce możemy użyć sprintu, a dobrze wykonany blok oszołomi zadającego cios przeciwnika.
Zenimax chce zerwać z tradycyjnym podziałem na tanka, healera i DPS. Dodatkowo zrezygnowano z równie klasycznej mechaniki "aggro", przez co każdy z graczy musi się troszczyć także o własne zdrowie. Oczywiście nie oznacza to, że nie istnieją rozwiązania ułatwiające nam życie - leczenie jest ważnym elementem gry, a wojownicy mają wiele zdolności pozwalających im na chronienie własnych kompanów.

sorry za taki wall :D

Offline Schizis

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2013, 14:48:14 pm »
nie ma opcji 200+ na 5letnim sprzecie ;] z tego co wiem engine TESO to hero engine ...

Ale będzie. :) Artykuł (prawie sprzed roku) o tym dlaczego ESO nie używa HeroEngine.

Offline Saw

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 15, 2013, 08:39:41 am »
to punkt dla nich , ale i tak nie wierze ze zrobia taki engine ktory bedzie ladny i wyswietlal bez przeciazen 200+modeli + efekty spelli to poprostu niemozliwe ;]


Offline Karim

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 15, 2013, 15:05:11 pm »
Jednak w gw2 sie to udalo, a oblezenia w WvWvW wygladaja swietnie i smigaja,az milo.
Gdy byłem w twoim wieku, miałem szes­naście lat. -Woody Allen-

Offline Saw

Odp: [Tłumaczenie] Combat in The Elder Scrolls Online
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 16, 2013, 10:54:50 am »
tak problem jest na pierwszy rzsut oka niezauwazalny ,mianowicie tam ssie culling , w miejscach gdzie znajduje sie np. ponad 100graczy engine wyswietla tylko 50 a 50nie widzisz ,chociaz ci stoja obok ciebie , zanim sie wczytaja tekstury to padasz i nawet nie wiesz kto cie zabil bo silnik nie wyswietlil modelu , wiec nie do konca im sie to udalo ;]

niby nad tym pracuja i maja to 'fix'nac' w tym roku :X