Autor Wątek: Co wiemy o Instytucie  (Przeczytany 5437 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rrico_76

  • Ekspert
  • ***
  • Wiadomości: 2262
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Niezdecydowany
  • Klasa: Niezdecydowany
  • Rasa: Niezdecydowany
  • Serwer: MegaServer EU
Co wiemy o Instytucie
« dnia: Grudzień 15, 2015, 09:22:31 am »
Postarajmy się zebrać wiedzę ogólną o Instytucie, ale bez spoilowania.

Co ja o nim wiem. Jest to jakaś tam organizacja, która stworzyła kilka (chyba 3) generacji sztucznych ludzi. Pierwsza to były typowe "roboty", ale trzecia jest praktycznie nie do odróżnienia od człowieka. I ta generacja może pojawić się w ludzkich osadach "pracując" od środka. Taka zaawansowana technologicznie forma szpiega.
Poza tym Instytut bazuje na technologii. Buduje stosunkowo nowe rodzaje broni plazmowej, które powstały po wojnie. Prawdopodobnie ma jeszcze inne ciekawe osiągnięcia, których nie znam.

Jakie są cele? Nie wiem. Niżej podaję moje hipotezy.

Hipoteza: zaludnić post nuklearny świat wytworami technicznymi przypominającymi człowieka, podbić pozostałych ludzi i przejąć ich zasoby, zrobić z nich niewolników albo zgładzić za karę, że wywołali wojnę. Być może na czele Instytutu stoją maszyny i postanowiły zbudować lepszy świat bez człowieka, który go zniszczył. Być może na czele stoi Shaun, który się chce zemścić za to co zrobiła mu ludzkość kiedy był mały.

Offline woodpecker0

  • Zaawansowany użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 163
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Ebonheart Pact
  • Klasa: Nightblade
  • Rasa: Imperial
  • Serwer: MegaServer EU
Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2015, 21:34:07 pm »
Chyba bez spoilerów się nie obędzie, chociaż się postaram :D.

Instytut, nazwa prawdopodobnie wzięła się od ITW - Instytutu Technologi Wspólnoty, skąd zresztą się wzięli. Kiedy zaczęły spadać bomby ludzie, którzy się akurat znajdowali w ITW, śmiem twierdzić, ze profesorowie, doktorzy, studenci itp. - schronili się cytuję "w piwnicy budynku", skąd rozpoczęli żmudny proces wykopywania przez kolejne dziesiątki lat tuneli, które to czasem się rozrosły do... ciut większych rozmiarów bazy pod ziemią ( w sumie nie zupełnie jest powiedziane, że baza Instytutu jest dokładnie pod jego ruinami - na pewno pod ziemią).
Tak jak wspomniałeś robią syntki... doszli już do 3 generacji, której prawie nie da się odróżnić od normalnych ludzi ale jak sami to w Instytucie ciągle sobie powtarzają "nie można zapomnieć, że to tylko roboty".
O ile w całej ich "osadzie" wszyscy cytuję "jesteśmy doktorami, ale jeśli pytasz czy jestem medykiem to tak, leczę ludzi" mają tytuł doktora, to... wydawałoby się, że będą mieli ciut bogatszą technologię czy nie tyle technologię a... powiem tak... wszystko tam działą na reaktorze jeszcze dużo sprzed wojny plus ciągną prąd na czarno z powierzchni xD.
No jak na kogoś kto bawi się w Boga (no tworzą 'prawie-ludzi') to to jest dość absurdalne.
Jakie mają cele? Cóż... według nich dobre, chcą jakoś tam... ocalić ludzkość czy coś, wszystko wskazuje na to, że poprzez owe syntki tylko... co to za świat jeśli wszędzie byłyby tylko roboty, które tak naprawdę same nie myślą?


eee.... w sumie aż tyle nie wiem albo teraz nie mogę sobie przypomnieć takich szczegółów, które za bardzo by nie spolerowywały komuś gry. Wię cmoże na razie na tym skończę.

Offline Morkhet

Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2015, 01:02:37 am »
W sumie ten temat o Instytucie można było bardziej pociągnąć w temacie "Fabuła", niż zakładać nowy Rrico. Zostawiam to póki co, rozumiem, główny wróg, główny boss, i wielka organizacja pełna wielu ciekawostek, spoko, ale jak zobaczę bajzel typu Fabuła ogólnie, rozdzielona na 50 tematów, to zacznie się sortowanie tematów, miejcie to na uwadze.


Ledwo co zacząłem misje główne, a już info o Instytucie, problemach jakie narobił,
i o wrogach wszędzie, ciekawe, czy można się do nich przyłączyć czy nie? Osobiście
do BoS wstąpiłem i rozwijam karierę, także, idąc razem z nimi, wiem, że zakończy się to
epicką rzezią na Instytucie. Fajnie fajnie, doszliście już do bazy Instytutu, skoro jest info o
reaktorze itp? Czy to po prostu info z neta? Teraz bawię się z detektywem syntkiem, jak sam
twierdzi, nic nie pamięta o Instytucie bo wymazano mu pamięć, ale to zapewne wiecie, ciekawy
osobnik, trochę przerażające oczy, ale to i tak lepiej, niż te syntki, chyba 2 generacja, koloru białego,
są całkowicie przerażające, trochę przypominają roboty z filmu "I robot". Odnośnie samego Instytutu,
hamować się nie będę, idę na pełną likwidacje, zobaczymy jak to się potoczy i rozwiąże, co do  historii Shaun'a,
ale tej z samego początku, jak może chcieć się mścić za to co mu ludzkość zrobiła, skoro porwano go za dzieciaka i
ulepiono mu historyjkę zapewne na tyle wiarygodną, że każde nasze słowo o prawdziwej sytuacji, będzie wiązać się z
nie prawdą, kłamstwem i okrucieństwem, tak ja to widzę.


PS. Dla spostrzegawczych, jest w powyższym tekście ukryty spojler oraz główny fakt Instytutu, jak chcesz wiedzieć to szukaj :).

Offline rrico_76

  • Ekspert
  • ***
  • Wiadomości: 2262
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Niezdecydowany
  • Klasa: Niezdecydowany
  • Rasa: Niezdecydowany
  • Serwer: MegaServer EU
Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2015, 11:01:42 am »
Chyba wiem o czym mówisz, przerabiałem to wczoraj. No i do poprzedniego posta dodam jeszcze fakt posiadania technologii eliminującej konieczność posiadania wejść do instytutu. Reaktora nie odkryłem ale z syntkiem już latam, powoli chłopak robi się "jakiś nieswój" ;).

Offline SebaSan1981

Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2016, 06:23:21 am »
Mi się sterylny klimat Instytutowy podoba, ot taka odskocznia od brudnego świata na powierzchni. Tylko niepokoją mnie te różne podsłuchane dialogi między npc-ami. Niby tak na pozór wszystko cacy i krystalicznie wszystko uporządkowane ale widać że w Instytucie też mają jakieś swoje ciemne sprawki. Jedna z misji dla Trasy tylko utwierdziła mnie w tym przekonaniu. Jako że rozdzielam grę na trzy - cztery sejwy to na jednym z nich wezmę stronę Instytutu, na drugim pójdę za Trasą, w trzecim za BOS a czwarty zostawię sobie dla Minutemanów. Ale to dopiero po wbiciu na 100 lvl, na razie mam zaledwie 80-ty więc pobiegam sobie troszkę po Glowing Sea oraz z Side questami. A później zacznie się na całego, czas w końcu na wbicie platyniacza w F4  ;)

Offline rafalpolo

  • Zaawansowany użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 126
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Ebonheart Pact
  • Klasa: Templar
  • Rasa: Breton
  • Serwer: MegaServer EU
Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2016, 13:59:31 pm »
Bo w F4 nie ma chyba najlepszego wyjścia. Instytut ma największą szansę na uzdrowienie świata, ale nie za bardzo ich to interesuje. Trasa jest pełna dobrych intencji, ale to zbiór wyrzutkow pewnie kiedyś padną od Bs, raiderow czy łowcy i koniec nadzieji. Bs to egoisci. Cokolwiek bym wybrał na zakończenie nie będę w pełni się z tym zgadzał.

Wysłane z Tapatalka

Nowy Templar leczajka.

Offline rrico_76

  • Ekspert
  • ***
  • Wiadomości: 2262
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Niezdecydowany
  • Klasa: Niezdecydowany
  • Rasa: Niezdecydowany
  • Serwer: MegaServer EU
Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2016, 15:18:38 pm »
W sumie tak pomyślałem, że optymalnie by było żeby każda frakcja poprawiła świat po swojemu (jeżeli jest zainteresowana), na wybranym kawałku terytorium. Później by doszło do skonfrontowania tych wersji uzdrowionej rzeczywistości i mógłby powstać fajny mix, taki konglomerat zawierający wszystkie pozytywy z poszczególnych systemów rządów (już chyba w kolejnym pokoleniu). Taka przestrzeń, gdzie wchodzą niedobici ludzie i tworzą "państwo" na bazie spuścizny po 4 systemach przywracania/odbudowy rzeczywistości, wynosząc z nich najefektywniejsze wzorce.

Offline SebaSan1981

Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2016, 15:05:24 pm »
No niestety, okazało się że tak się nie da. Ale wizja naprawy świata zaproponowana przez Instytut podobała mi się najbardziej. Kto ukończył wątek główny dla Instytutu ten będzie wiedział o co chodzi. Pomimo jakichś tam niewielkich niesnasek do jakich dochodzi między pracownikami/pensjonariuszami to i tak jest to najmądrzejsza frakcja ze wszystkich. Przemoc i atakowanie innych jest dla nich ostatecznością.
Sam Instytut jako lokacja jest też zbyt ciekawa by ją niszczyć bez możliwości odkrycia wszystkich jej sekretów. A jest ich całkiem sporo: laboratorium w którym mamy ciekawy quest, linia produkcyjna syntetyków, magazyny, skrytki, sekcje mieszkalne.

Offline rrico_76

  • Ekspert
  • ***
  • Wiadomości: 2262
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Niezdecydowany
  • Klasa: Niezdecydowany
  • Rasa: Niezdecydowany
  • Serwer: MegaServer EU
Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 02, 2016, 14:14:04 pm »
A jest jakaś możliwość splądrowania tego z innej frakcji tak żeby się potem bez żalu dało zniszczyć?

Offline SebaSan1981

Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 02, 2016, 14:42:55 pm »
W sumie jest ale splądrujesz tylko jednorazowo zabierając cały loot jaki się tam znajduje. A szkoda bo po miesiącu w grze (mniej więcej) wszystkie puszki, złom, granaty, większość amunicji respawnuje się w tym samym miejscu, tak jak w innych lokacjach w F4. Zatem jak rozwalisz Instytut to nie wyzbierasz z niego ani przedmiotów ani nie zrobisz nic więcej.

Gra jest skonstruowana tak że wszystkie frakcje razem są dla Ciebie przyjaciółmi/neutralne tylko do pewnego momentu w linii głównych questów. A z Instytutem to w zasadzie wszystkie lokacje i zakamarki odkrywają się jak Shaun popiera Twoją kandydaturę na dyrektora i po zdobyciu rdzenia atomowego z Mass Fusion. Ciekawe jest też to że Bractwo dokładnie wtedy staje się naszym wrogiem albo my wrogiem Instytutu gdy zechcemy odzyskać ten sam reaktor dla Bractwa. Kwestie animozji i "przełączania się" na wrogość są zależne od postępu w questach a nie od zachowania gracza. W Bitwie o Bunker Hill rozwalałem tak samo syntki, rycerzy Bractwa jak i żołnierzy Trasy. I żadna z tych frakcji mnie nie atakowała (walczyli między sobą) bo nie traktowała mnie jak wroga - questy nie pozwalały na to. Nie sprawdziłem jednak czy BOS stałby się wrogi gdybym zaczął do nich strzelać w Boston Airport albo na sterowcu Prydwen. Trzeba to będzie wybadać  ;)

Zatem ze zwiedzaniem Instytutu nie ma problemu nawet jak robisz im "koło pióra" wykonując zlecenia dla BOS lub Trasy. Ale wszystko do pewnego momentu. No i jeszcze jedno. Część questów pobocznych dla Instytutu jest dostępna dopiero jak BOS lub Trasa będą Twoim wrogiem.

Offline rrico_76

  • Ekspert
  • ***
  • Wiadomości: 2262
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Niezdecydowany
  • Klasa: Niezdecydowany
  • Rasa: Niezdecydowany
  • Serwer: MegaServer EU
Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 02, 2016, 14:49:41 pm »
To w zasadzie jedyny sposób żeby wszystko odblokować to mieć kilka save'ów albo postaci. A myślałem że mi 3 zawodników wystarczy, a tu nagle 4 opcja wyskakuje. Z tych trzech każdym chciałem skończyć w innej frakcji, ale insytutu nie uwzględniałem, założyłem wcześniej że to wrogowie i że nie będzie dało się do nich podłączyć. Coś będę musiał wymyślić żeby tą ścieżkę też ukończyć.

Offline SebaSan1981

Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 02, 2016, 17:43:33 pm »
Zawsze możesz zrobić tak że pierwszego swojego zawodnika oddelegujesz do questów dla Instytutu i Minutemanów, drugi weźmie stronę Bractwa a trzeci zrobi wszystko dla Trasy. Albo tak jak ja - skupić cały wysiłek na rozwinięciu jednej postaci tak aby była dobra we wszystkim (da się bo elementy rpg w F4 są niedopracowane i na maksa uproszczone) i dla tej jednej postaci zrobić trzy albo cztery sejwy. A Instytut to naprawdę fajne miejsce, tylko niestety perfidnie obrobiono mu dupę na powierzchni tak że wszyscy w Commonwealth myślą że to zło wcielone. A okazuje się że jest właśnie na odwrót. Poza Vault81 oraz osadą Kingsport Lighthouse to właśnie Instytut należy do moich ulubionych lokacji w grze. Tak więc spróbuj Rico się tam porozglądać, pogadać z Shaunem, naukowcami, zobaczysz co mają do powiedzenia i może się do nich przekonasz.

Offline rrico_76

  • Ekspert
  • ***
  • Wiadomości: 2262
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Niezdecydowany
  • Klasa: Niezdecydowany
  • Rasa: Niezdecydowany
  • Serwer: MegaServer EU
Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 03, 2016, 08:40:51 am »
A daje się tak zrobić żeby instytut z minutnikami nie wchodzili sobie w paradę jak sie robi dla nich questy? Bo w sumie by mi tak wyszło, 1 zawodnik już odbił twierdzę to może iść na instytut, 2 zawodnik na BOS, 3 na Trasę zostanie.

Offline SebaSan1981

Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 03, 2016, 15:58:10 pm »
Da się. Jak masz dobra gadułę i charyzmę to przekonasz Minutników że Instytut walczy o to samo co oni i jest po ich stronie. Co ciekawe, najnowszy patch na F4 ma naprawić błąd że osady atakowane są przez syntki w czasie gdy jesteśmy w dobrych relacjach z Instytutem.

No widzisz, dobrze wykombinowałeś z tymi trzema zawodnikami, brawo!! Kto wie, może i Tobie platyna wpadnie choć za najtrudniejsze uważam zdobycie achievmentów ze zbieranych Bobbleheadów i ze zdobyciem 100% zadowolenia w dużej osadzie.

Offline rrico_76

  • Ekspert
  • ***
  • Wiadomości: 2262
    • Zobacz profil
  • Frakcja: Niezdecydowany
  • Klasa: Niezdecydowany
  • Rasa: Niezdecydowany
  • Serwer: MegaServer EU
Odp: Co wiemy o Instytucie
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2016, 08:26:45 am »
Jeszcze tylko się zastanawiam czy na platyne bym nie musiał powbijać jednym zawodnikiem wszystkiego. Bo tak to każdy napyrga ileśtam % wszystkich osiągnięć, ale nie wszystkie na jednej postaci (bo np. frakcja nie taka i nie zrobi questów z przeciwnej). Nie wiem jak się liczą statystyki, na postać czy na konto.